divendres, 30 de març del 2007

El Puente de Padington Walk, London

En el barrio londinense de Padington se halla este curioso y original puente, si teneis la menor oportunidad para visitarlo no la dejeis perder. Es original y único.

Mientras tanto no viajeis a esa ciudad podeis verlo en el siguiente enlace:

http://www.devaneos.es/2007/03/29/rolling-bridge-en-paddington/

La Fonda Europa, Granollers

Hacer un establecimiento tan esmerado en el servicio y entrañable en la hospitalidad como la Fonda Europa no se consigue de la noche a la mañana, se ha de haber venido preparando con unos cuantos años de antelación. La tradicional posada de Granollers lleva invirtiendo oficio y sagas de la familia Parellada desde el mismo año de su fundación allá por el 1771.
Es un hotel de solera y tradición familiar, de aquellos de toda la vida, donde antes, cuando las distancias todavía se median en leguas, era parada obligatoria de viajeros y viajantes y luego ya, cuando inaugurada la autopista, ésta comenzó a engullir automóviles como un agujero negro, y descendió el número de los que paraban en la ciudad, lo fue siendo de otros comensales, desde el más humilde rústico al más ilustrado intelectual, sin olvidar que también pasan por aquí nostálgicos hombres de negocios.
En esta aproximación que os hacemos de la Fonda vamos a hacerlo a través del paladar, del sentido del gusto. Del buen gusto. El restaurante, siempre lleno los jueves, día de mercado, y los domingos, día del señor, se ubica en la planta baja del Hostal, a nivel de la calle Anselm Clavé, 1 de Granollers. Dentro se practica una cocina tradicional catalana que sigue la línea de gastronomía popular, ejecutada con la precisión de quien no hace otra cosa desde siglos. Es una gastronomía apta solamente para los amantes de la música clásica, nada que ver con los seguidores del hard, rock, house o tecno. Aquí te hacen una comida sin derechos de autor, de aquella que no tiene Copyright, que está, desde hace mucho tiempo, inventada del todo.
La decoración de la sala grande es especial, de un elegante estilo modernista con un toque sencillo de lujo que no llega a ser opresivo. Nos sentimos cómodos con el espacio vital que tienen asignadas las mesas. Los camareros y el jefe de comedor, Xavier Font, son correctos y amables, lo que se dice unos profesionales clásicos, ¡vaya! En la cocina el maestro Lorenzo Ramos dirige admirablemente la orquesta de los aromas, olores y sabores de unos ingredientes que pronto degustamos emplatados.
Los hedonistas me entenderán si os recomiendo planificar una visita al Europa de Granollers para que sea del todo placentera. No se necesita invertir mucho esfuerzo, es sólo una cuestión de empeño. Proponeos la búsqueda del disfrute desde el mismo momento en que hagáis la reserva, lo prolongáis durante los días de espera, y después, llegado el momento, pedid un rape a la muselina de ajo, o el soberbio cordero a las doce cabezas de ajo, o la exquisita “cap i pota”. Entenderéis a lo que me refiero.
No obstante, si queréis llegar más allá en el Imperio de los Sentidos, os recomiendo la carrillada de ternera con setas, el fricando, o los pies de cerdo con cigalas. También podéis, si sois de una espartana e inquebrantable tradición nacionalista, pedid los canalones con trufa ( el Tuber melanosporum), o las judías del ganxet (Phaseolus vulgaris), o el bacalao de los monjes de Poblet (Gadus morhua).
Con todo lo que hayáis comido, y para aquellos que siempre la anteponen a otras razones, la relación entre las partes de la igualdad calidad/precio, podreis comprobar que ésta es excepcional. Y sin que tengáis que hacer de ello una razón fundamental os diré que vuestra nota oscilará, si sólo eso quereis gastar, entre 25 y 45 €, por comensal. Que lo disfrutéis.

dijous, 29 de març del 2007

El Puig de la Balma - Mura

Municipi:
MURA
Província:
BARCELONA
Tipus de recurs:
LLOC D'INTERÈS ARTÍSTIC I/O HISTÒRIC
El Puig de la Balma és un exemple excepcional de casa construida a la roca, sense que es pugui denominar troglodita. Accediren a ella per un camí des de la carretera que surt a 5 km del Poble de Mura en direcció Rocafort.
La construcció d’aquests tipus d'habitatge, aprofitant les condicions naturals favorables que ofereix espontàniament la natura, tenen el seu origen als segles VIII i IX de l'alta Edat mitjana, quan els sarraïns ocupaven la Península Ibèrica fins al riu Llobregat. Durant aquells anys, els conflictes territorials eren freqüents i regnava una forta inestabilitat. La construcció del Puig de la Balma, però, és posterior. El cos de la banda dreta de la casa correspon al segle XIII. D'aquesta època són els documents més antics que es conserven a la casa, els quals fan referència a la gent que aleshores l'habitava: els Puig, avantpassats directes dels actuals propietaris. L’edifici de la part esquerra, separat de la roca, és més modern, possiblement del segle XVII o XVIII.
Les cases obrades a la roca són un dels elements més característics del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac. A la protecció natural que oferia la balma, s’afegeix l'estalvi en la construcció, que amb un sol mur tanca el refugi. Tot i que hi ha referents prehistòrics, el fenomen de les balmes obrades a gran escala data de l'alta edat mitjana, per bé que la del puig de la Balma és posterior. La finestra geminada que s'obre al pis superior del cos del segle XIII, mostra la prosperitat que va viure en aquell temps el mas, és l'únic element baix medieval de l'edifici, mentre que les ales central i esquerra són dels segles XVI i XVII, respectivament. És aquesta la construcció més ben conservada i representativa del seu gènere al massís, que ens ha arribat gairebé sencera fins als nostres dies.
La història ha deixat la seva petjada al massís, ja sigui sota la forma de masos, esglésies o balmes obrades. Sense pretendre ser exclusius, només una pinzellada, no us perdeu la magnifica portalada romànica de Sant Martí de Mura, del segle XII. És única.

Les condicions geogràfiques han fet de Mura i el seu entorn un país força aïllat, tot i que no gaire lluny hi passava antigament el camí Ral de Barcelona a Manresa. Les dones i els homes que habitaven el Puig de la Balma havien de fer-se ells mateixos gairebé tot allò que necessitaven per viure. S'encarregaven dels treballs de la terra i del bosc (com ara l'elaboració de carbó d'alzina, molt típic de la contrada), la cria de bestiar i les tasques relacionades amb l'alimentació: elaboració del pa i del vi, recol·lecció de la mel, etc. També treballaven la fusta i el ferro, feien rajoles i, per descomptat, totes les feines de la llar. Bona part de les eines i els objectes quotidians que s'utilitzaven en aquestes tasques s'han conservat i es poden veure al museu. El seu objectiu és mostrar com vivia i treballava la gent en aquests masos.
Actualment, el mas alberga una capella, consagrada a Santa Margarida; el museu, de visita obligada, obre dissabtes i festius; i la residència rural, o casa de pagès, disposa de bar, restaurant i habitacions.

CASA RURAL I MUSEU ETNOLOGIC
La casa està molt ben conservada i s’hi poden passar uns dies o un cap de setmana, ben menjats i ben dormits al bell mig de la natura, envoltats de pau i tranquil·litat. Després de passar per tant especial construcció es pot pujar fins el coll de Tres Creus, els Hostalets, coll de Gipó, Sant Jaume, coll Roig, turó del Malpàs i Puigdoure. La casa de la roca, té 3 habitacions dobles amb bany i una capacitat màxima de 6 places. Hi ha calefacció, televisió, tennis de taula i productes propis de la casa. Els hostes s'hi poden allotjar en règim de mitja pensió o de pensió completa.

La Capella original de Santa Margarida data del 1441, l'església actual fou construida durant la segona meitat del segle XVIII.
El Museu: obert dissabtes i festius matí de 10 a 12 h. i tarda de 4 a 8 h. Podeu demanar visites concertades.
El Puig de la Balma té concedida la Medalla de Turisme de Catalunya 2001 com a reconeixement del foment del turisme a Catalunya.

La Vila
Després de les epidèmies de pesta negra i les guerres de remença del segle xv, les famílies que es van mantenir al massís van ampliar, durant el XVI i el XVII, les seves propietats amb l'annexió de terres i construccions abandonades. Aquest és l'origen de grans masies com l'Obac, la Mata o la Vila (s. XIX), que han gaudit de temps de bonança i han suportat èpoques adverses, i que es van mantenir actives gairebé fins a l'actualitat, quan les noves estructures socials han abocat aquests masos a l'abandonament o a usos innovadors.

Ara, la casa senyorial de La Vila, situada a uns centenars de metres de la Balma està condicionada per ser llogada i forma part de l'oferta d'allotjament que ofereix el Puig de la Balma.

dimecres, 28 de març del 2007

Fotografias de Jordan Matter

Escalivat o escalivada

Tothom sap, més o menys, què és l’escalivat, en algun moment n’haurà menjat d’aquest plat tan català, la seva elaboració és tan simple, com ancestral és el seu origen, productes de l’horta passades pel foc. És una recepta de nissaga familiar que portem inserida en els gens, forma part de nosaltres i es transmet de pares a fills.
Aquesta menja te els seus orígens a les comunitats rurals i d’allà prové també el nom pel que es coneguda. Dir escalivat, com també fora correcte dir escalivada, fa referència a la manera de cuinar els aliments i no pas als components que hi intervenen en la confecció del plat.
El significat del nom escalivat no és difícil de rastrejar, el català és una llengua que pertany a la família de les llengües romàniques indoeuropees, reconegudes també pel nom de neollatines. Es a dir, que procedeixen del llatí vulgar, rústec i popular.
Aquest llenguatge d’ús quotidià que emprava el poble, es denominava “sermo plebeius”, tothom avui dia entén el que això vol dir, no calen traduccions, era un llenguatge barruer, vulgar, decadent i erroni, amb tot i malgrat la seva procedència, donà origen a les llegües europees actuals amb més sonoritat i melodia fonètica.
Doncs bé, el nom “escalivat” està format per la fusió d'un article amb un nom. Tot en la mateixa paraula. Si poguèssim desglossar-la el resultat esdevindria en “es + calivat”; on l'article salat “es”, fa la funció de l'actual l'article “el”, i on la be baixa (“v”) de “calivat”, segueix l’evolució de la vocal “u” breu, situada a continuació d'una vocal tònica, reforçada en les bilabials espirades sonores, en forma de ("v").
Fins aquí l'esplicació etimològica. Tot seguit el que seria l’evolució resumida del nom en llengua vulgar:
Els productes de l’hort o bé es mengen freds o bé es poden coure al caliu (fer-los a es caliu), escaliuar pebrots, o albergínies, o cebes, esdevingué amb el temps escalivar. Això és tot.
L’escalivat és un plat típic, és sa, natural, i te fibra. Pot ser plat principal o de guarniment de carns i peix, es pot menjar en plat o amb torrada, i es presenta sol o be acompanyat d’uns lloms d’anxova, sempre però ha de ser cuinat amb els productes de temporada. La beguda que millor l’acompanya, tot i no ser l’albergínia una amiga fàcil, és se’ns dubte el vi, aquest se situaria entre els negres suaus del Penedès i els rosats de Navarra.

L'amic Jaume Pallarola, del barri de Sants, ens ha fet arribar la recepta d'aquest deliciós plat, l'escalivada Catalunya.

ESCALIVADA QUATRE BARRES

Amb aquest plat, com podeu veure, gaudirem de productes naturals i de la cuina catalana i quedarem amb els nostres convidats esplèndidament be.

Per fer aquesta escalivada, necessitem:
3 Pebrots vermells
3 Albergínies
2 ó 3 Alls
1 ó 2 Cebes
Oli verge d'Oliva
Sal

Primer escalfem el forn a 200 graus de temperatura posem els pebrots, les albergínies i la ceba dins del forn.Pelem i netegem les albergínies, els pebrots i la ceba i començem a emplatar.

Una vegada emplatem formant les quatre barres tallen els alls a trossos petits i els afegim pel damunt, oliem , salem i ja esta llesta per a servir i delectar els nostres convidats.

dilluns, 26 de març del 2007

El refugi 307, El Poble Sec de Barcelona

Ja eren tocades les deu del vespre aquell fatídic 16 de març de 1938 i a casa acabàvem de sopar. A les nostres vides, pertanyíem als gentils, s’hi havia introduït una guerra fratricida que mai no hauria d’haver-se iniciat. Cap pretext, per molt ben disfressat de patriota que se’ns presenti, o la causa es faci aparèixer justificada i legal, pot exculpar un conflicte tan negligent, descurós i il·legítim.
Les sirenes que ens advertien del perill van despertar amb un sonor i aterrador xiulet. El malson es va incrementar en sentir-se el remor dels avions a la foscor de la nit de Barcelona, eren Savoies S-79, màquines de matar, desinteressadament enviades per la fraternitat feixista italiana. Duien el mal a les entranyes. El bombardeig es va allargar durant dos dies, amb un total de dotze atacs aeris sobre la ciutat. Morirem més de mil persones, totes van ser víctimes, i totes eren innocents.
Barcelona fou la primera ciutat de la República que patí els bombardeigs aeris indiscriminats per part dels insurrectes, espècimens que es feien dir “els nacionals”. En algunes converses íntimes es deia d’ells que no eren nacionals, sinó, “nacios mal”, una forma de dir “mal nacios”.
Com que no s’havia pensat mai que existís un enemic capaç de bombardejar la població civil, s’estava molt lluny de conèixer la potencia destructora dels atacs aeris sobre la ciutat. Ens quedava en el record la tardor del 36, quan les autoritats democràtiques ens van instruir sobre la possibilitat que Barcelona patís un atac aeri dels insurrectes, alliçonant-nos de la millor manera, amb una organització bàsica, d’enfrontar-nos al perill. Inclòs es van assajar amb les sirenes que ens alertarien de l’arribada dels aparells. Després dels primers bombardeigs es va veure que l’ocupació en massa dels subterranis del metro i ferrocarril feia necessari la construcció de més resguards. Els mateixos ciutadans van assumir la seva defensa construint refugis repartits per la ciutat, amb un desconeixement real de la capacitat resistent del blindatge dels subterranis. Els homes joves estaven al front de guerra i els túnels els van haver de fer entre les dones, els nens i les persones grans.
El 307, es va construir al carrer Nou de la Rambla, confluència amb el Passeig de Montjuïc, va ser excavat pels veïns ajudant-se de pics i pales, les úniques eines que van utilitzar per penetrar la dura roca del subsòl del barri. En un principi es projectaren 400 metres de galeria, que hauria de disposar de tres accessos, i se li va donar una secció en galeria de mina recoberta de maons ceràmics i un reforç a la part superior amb volta a la catalana. La normativa de la Generalitat establia les condicions d’execució que s’havien de complir per considerar el refugi segur. D’entre elles la de situar les cambres higièniques a la banda d’entrada, o arrodonir les arestes per moure lliteres sense entrebancs, i un traçat de la planta en ziga-zaga els primers metres, per protegir-se de la metralla de les explosions.
El subterrani, que te un recorregut de dos-cents metres i la particularitat de ser accessible a peu pla des del carrer, tenia capacitat per a albergar unes dues mil persones, i tot i no acabar-se de construir segons estava previst inicialment, assoleix una fondària des del nivell del carrer de set metres. Dels tres accessos només un d’ells continua obert, l’accés número 3, on es conserva la reixa original amb que era tancada.
Els refugiats que s’acollien aquí en cas d’alarma seien en bancs de fusta arrenglerats als costats contra les parets, mentre esperaven que passés el perill aeri. Al refugi hi havia una guarderia per recollir els nens, encara ara es pot veure mig colgada pels esfondraments. L’enllumenat es realitzava amb làmpades de petroli. També existia una font natural.
La Junta de Defensa Passiva de la ciutat va construir 1400 refugis per emparar una població de 100.000 ànimes. D’aquests albergs, 288 estaven situats dins de l’àrea que ocupa l’actual districte urbà de Sants - Montjuïc.
Durant els anys quaranta es va construir una fàbrica de vidre en el solar on estava l’entrada número 1 i al llarg del temps van emprar un tram de galeria per emmagatzemar materials. L’any 1995 es va demolir la fàbrica i des d’aquell mateix moment s’inicià un procés de recuperació de la memòria viva i del refugi per a la ciutat.
El Museu d'Història de la Ciutat està enllestint la restauració d’aquest refugi antiaeri del Poble Sec que s’obrirà al públic el proper dia 1 d’abril. S’han habilitat uns plafons que rememoren els esdeveniments d’aquella pacient i sempre heroica resistència civil. Hi hauran visites tots els caps de setmana amb una ambientació que fuig dels decorats de cartró pedra i tracta el lloc amb el més pulcre respecte. El mateix respecte que mostrà el premier Winston Churchill per la població de Barcelona quan en plena batalla d’Anglaterra el 1940, demanà els britànics la mateixa resistència que havia demostrat tenir poble de Barcelona.
Visites:
http://www.museuhistoria.bcn.es
Per a grups que ho reservin amb antelació, el Museu ofereix la possibilitat de realitzar les visites comentades, concertades qualsevol dia de la setmana.
El refugi antiaeri del Poble Sec de Barcelona és un dels llocs més significatius i emblemàtics de la ciutat durant la Guerra Civil Espanyola. Pel potencial simbòlic de les seves restes, la seva rellevància històrica i els fets relacionats amb la vida quotidiana a la reraguarda, el refugi antiaeri del Poble Sec és testimoni excepcional de la defensa passiva de la població davant els bombardeigs de les aviacions italiana i franquista.
Els diumenges l’entrada és lliure a les 13:00 hores.

"El refugi 307. La guerra civil i el Poble Sec. 1936-1939"
Aquest és el títol d'un llibre editat per l’Ajuntament de Barcelona que es pot trobar a:
Oficina d'Atenció al Ciutadà.Pl. Sant Miquel 4. Horari: 8.30-17.30.
Llibreria del Palau de la VirreinaRambla,99
Museu d'Història de la CiutatPl. del rei,1.
Informació recollida pel Ramix.

dijous, 22 de març del 2007

Jordan Matter (II)

Decíamos que las modelos de torso desnudo, o de pechos al aire, que se exhibían naturales en las fotos de Jordan no eran el resultado de una pose. Con más conocimiento que ayer, para eso hemos investigado, hemos de matizar lo que dijimos.
En realidar Matter se solidariza con la causa de la asociación activista TERA, (Topfree Equal Rights Association), que aboga por la igualdad de género. Los pechos sean masculinos o femeninos son solamente eso, y no hay al mostrarlos, si son los de una mujer, nada indecente, obsceno o una visión del mal como algunos pretenden atribuirle.
Las fotografías de Jordan están realizadas con voluntarias qie se han prestado para completar la serie, Uncovered: Busting Out in the Big Apple, que, tras hacerse pública ha levantado en la sociedad americana una veradera polémica política. ¿Es arte o simplemente un burdo ejercicio de exhibicionismo?.

Pautas de escritura para contribuir en un blog

Internet es una herramienta muy útil, pero requiere ser tratada y alimentada de manera eficaz. Es evidente que en la escritura de un bloc, pongamos por caso, no se puede utilizar el lenguaje entrecortado y ahorrativo empleado en los cotidianos SMS, por mucho conocimiento que tengamos de ese tipo de escritura, los mensajes tienen una durabilidad exigua y generalmente están dirigidas a una sola persona o un grupo limitado de ellas.
En un bloc el reportaje o la noticia escrita permanecen más tiempo y alcanzan a un grupo mayor de gente, por tanto debe establecerse un código de escritura diferente a la vez que eficaz. No es lo mismo que a un lector le comuniques algo utilizando diez palabras cuando podría haberse dicho lo mismo con una sola. Internet es tiempo y si no captamos y mantenemos la atención del visitante, éste acabará por migrar a otras páginas huyendo del tedio rápidamente. No olvidemos que se navega mayoritariamente por curiosidad y diversión.
Las imágenes son muy gratificantes y eficaces para cumplir con ese cometido, y transmiten más rápidamente las ideas y los conceptos que las palabras, pero nunca deben mostrarse solitarias. Si te decides por la calidad éstas deben complementar al texto pero manteniendo el orden secundario que les corresponde. El argumento principal que quieras transmitir, siempre deberá figurar en tus entradas por escrito.
Finalmente, transmitir con brevedad. Dardos más que palabras. Una vez has dicho lo que querías decir, lo mejor que puedes hacer es callar.
Lo ha escrito Ramif.

Conjunción planetaria

Leo esta mañana con estupor que de madrugada se ha producido una conjunción entre la Luna y el planeta Venus. Alguien, que ya lo sabía de antemano, se tomó la molestia de fotografiar el fenómeno y postearlo en su blog, hay que ver lo que puede cambiarnos la vida y lo exigente que es comprometernos con el ciber mundo. A ese bloguero no le había importado nunca, ni le importarán más ahora por ello, los astros ni la astronomía. Pero todo sea por ser el primero, por ser original, por ser atrevido, por poner cosas que no proceden del plagio de otros plagios, de otros plagios de otros. Ahora entiendo a los periódicos, a la radio, a las televisiones, que han rellenar inmensos recipientes de horroroso silencio día a día, hora a hora, minuto a minuto.
Le comenta las fotografías un espontáneo que dice ser de Venezuela, asegura no saber nada de lo que iba a pasar y mientras se trasladaba en taxi vio un cielo similar al de las maravillosas fotos colgadas por nuestro hombre de Barcelona. España. El cielo le pareció muy hermoso y le da las gracias por permitirle seguir apreciando esa imagen celestial tan bonita.
A otro que se llama Luis le resulta espectacular, tampoco sabia nada de lo que iba a pasar. Ahora es una persona diferente y hoy día estos fenómenos afectan en su vida de forma muy positiva. Se sintió dichoso y feliz y le preguntó a su maestro el porque uno después de ser feliz se siente tan mal. El le contestó que era porque o bien estaba insatisfecho consigo mismo, o bien con los demás y que mientras estuviera conforme consigo mismo y con los demás, tendría la armonía necesaria para evitar ser infeliz.
Después de eso no he podido seguir leyendo, me había entrado algo en un ojo, y ya después lo he dejado. También me he propuesto para esta noche echar un vistacillo de vez en cuando a la rendija de cielo que se ve desde la ventana de mi casa y tal vez, si pasa algo de interés, poder tener mañana alguna entrada original en este blog.

Ramie que leyó todo esto aún tiene algo que le molesta en el ojo, y un nudo en la garganta, que pa qué.

dimecres, 21 de març del 2007

Jordan Matter

Durante dos años, el fotógrafo Jordan Matter ha realizado un centenar de clichés de mujeres enseñando los pechos en las calles de Nueva York, en sus restaurantes y en sus parques. El estado de NY es uno de los pocos sitios de EEUU donde las mujeres pueden pasearse legalmente con el torso desnudo. A pesar del toque voyeur del proyecto las fotografías están muy bien hechas, y en todos los casos existe la espontaneidad del momento.

En esta introducción mostramos una fotografía del artista. Sucesivamente iremos mostrando más instantaneas del autor.

El primer desnudo en el Arte


Como decíamos ayer de Praxíteles, él fue quien trajo al mundo el primer desnudo, lo extrajo de un mero pedrusco. Puso empeño, experiencia, genes y arte para la conclusión de la obra y así la materia de piedra natural se trasformó en escultura con la aplicación de cincel.
Esculpió dos figuras en mármol de la diosa del amor Afrodita, a una divinidad la dejó vestida, a la otra consiguió desnudarla completamente. Los habitantes del pueblo de Cos, gente de fundamentada seriedad según dice de ellos Plinio el Viejo, eligieron quedarse con la figura recatada. Los originarios de Cnido, cuando llegaron al taller del artista sólo les quedaba una escultura y así fue como tuvieron que quedarse con la deidad desnuda. Se trataba del primer desnudo integral de la historia de la escultura.
Plinio nos relata que los cnidenses pronto se acostumbraron a la estatua y no quisieron venderla nunca. Como le corresponde a una figura distinguida, en aquel tiempo el Ministerio del Amor era mucho más relevante que hoy en día, la situaron al aire libre cobijada por un templete columnario.
La representación que el artista había conseguido reflejar de la belleza femenina era tan perfecta que un vecino se prendó de sus formas y pasaba las noches acurrucado junto a su enamorada.
Una escultura de Afrodita atribuida a Praxíteles es la escultura de Venus que se halló en 1651 en las ruinas del teatro romano de Arles. Se trataría de una de sus primeras obras, anterior sin duda a la Afrodita de Cnido, pero que ya aporta una importante novedad que se aparta de la tradición la semidesnudez de la diosa.Un escultor le añadió los brazos, que se habían perdido, ahora tiene una manzana y un espejo en sus manos.

dimarts, 20 de març del 2007

Praxíteles

"Efebo de Maratón"
El próximo miércoles día 22 de marzo se inaugura en París, en el Musée du Louvre, la primera exposición mundial sobre Praxíteles, la magnífica muestra se realiza conjuntamente con el Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, el Museo Arqueológico Nacional de Atenas, en la que ambas instituciones llevan trabajando desde hace años.
Praxíteles quien vivió la Atenas del siglo IV a C, fue un escultor que había heredado el oficio de su padre, sentó las bases de la escultura clásica y fue el primero que talló el cuerpo de una mujer desnuda, la “Afrodita de Cnide”. Con su técnica el artista logró imprimir un innovador movimiento armonioso a todas las figuras que cincelaba, Afroditas, Apolos, Hermes o Sátiros, lo que le acarreó a ser el escultor más copiado de la antigüedad.
La muestra que está a punto de inaugurarse está concebida como una investigación sobre su obra y lo hace a través de seis secciones, empezando por una reproducción en bronce de la “Afrodita de Cnide”, realizada por Primatice en el siglo XVI, y se prosigue con réplicas romanas de las esculturas del genial artista, pues de su obra apenas si hay originales.
La dirección organizativa de la muestra había solicitado préstamos a diversos museos europeos y americanos, el Ministerio de Cultura heleno, a través del Consejo Central de Arqueología, autorizó el envío de todas las piezas solicitadas por París, menos dos: el delicadísimo Efebo de Maratón, un bronce que figura en la lista del patrimonio griego con la calificación de “inamovible”, debido a su fragilidad y carácter único y otra pequeña escultura en cobre de Apolo.
La decisión fue tomada y notificada hace más de dos semanas, pero curiosamente en los folletos y carteles que anuncian la Exposición en París figura el Efebo que estará ausente de la Muestra. Según asegura el Louvre, el Museo Arqueológico Nacional de Atenas, propietario de la pieza, estaba de acuerdo con el préstamo, el ministro de Cultura Giorgios Voulgarakis, lo niega, “en los dos años de preparación de la exposición jamás se abordó el préstamo del “Efebo”. Nuestra única intervención fue para vetar el préstamo de otra estatua, el “Apolo sauróctono”, del Museo de Cleveland, porque la consideramos de origen dudoso”.
El enfado de los responsables del Museo parisino es mayúsculo, uno de los dos miente, pero es que además la exposición viajará en junio a Atenas, donde será instalada alrededor del bronce original e inamovible del “Efebo de Maratón”.
Los vecinos galos caldean la polémica al considerar que el rechazo griego es una maniobra para ganarse el apoyo de Francia en su disputa con Inglaterra para conseguir la devolución de los mármoles del Partenón, expolio que se halla depositado en el British Museum. «Le Figaro» se pregunta si las obras de la cultura helénica, cuna de Europa y la cultura occidental, no son un patrimonio más universal que griego.
MÁS INFORMACIÓN:
Antiquités grecques étrusques et romaines du 23-03-2007 au 18-06-2007
Praxitèle un des plus fameux artistes de l’Antiquité.

Las Cuevas de Hércules, Cádiz

A los niños de Cádiz, desde tiempos pretéritos, se les ha explicado una leyenda según la cual el suelo, por debajo de la capital, está minado de galerías y pasadizos subterráneos y que por el nivel inferior también se puede recorrer toda la ciudad.
En las leyendas populares se narra las historias de niños perdidos en esas cuevas, de moros que aún habitan bajo tierra, adueñados de unos pasadizos por los que se mueven libremente como si viviesen en un mundo paralelo al nuestro. Pero hay otras muchas historias que narran proezas acaecidas durante pasados asedios militares a la ciudad, de oscuros prostíbulos atendidos por turbias matronas a los que concurren enigmáticos personajes; se atribuye también al subsuelo un continuado tránsito de contrabando de los materiales y productos más insospechados. Leyendas todas ellas que se han visto aumentadas, fabuladas y difundidas por la suculenta imaginación de la gaditana gente.
En el año 2000 una sociedad que gestiona algunos monumentos en la ciudad se embarcó en la búsqueda de esos túneles. Basó su trabajo en la recopilación de testimonios orales y documentos históricos y tres años más tarde encontraron las pruebas de existencia de un pasadizo que conectaba la cripta de la iglesia de Santiago con la Catedral. Pero esa vía no pudo ser explorada ante la negativa de la curia eclesiástica a concederles su autorización. Muy poco después de ese contratiempo consiguieron un plano de la red subterránea levantado en 1837 por Serafín Manzano, ayudante del arquitecto e ingeniero Torcuato Cañón, donde se reflejaba la situación detallada de una red de túneles que discurría desde las Puertas de Tierra hacia el Castillo de la Villa, y desde aquí un ramal que se dirige hacia el puerto y otro hacia la Iglesia de Santiago y el Convento de San Francisco, terminando en la Caletilla de Rota, además de la localización de accesos a la espelunca desde algunas casas vecinas.
Los túneles más antiguos pertenecen a una red de origen romano, que unía los edificios más relevantes de la neapolis de Gades diseñada por la poderosa familia de los Balbos, cuya relación con Julio César fue muy cercana y provechosa. En esos momentos de cambio de era los patricios adquieren la ciudadanía romana y la ciudad recibe el título de “Municipium Civium Romanorum”. Muy pronto se comenzará el acondicionamiento y la habilitación turística de las entrañas de Cádiz con el nombre de Cuevas de Hércules. Los estudios realizados constatan la existencia de hasta seis kilómetros de galerías subterráneas bajo la ciudad con alturas entre 1,80 y 3,50 m, y se prevé que puedan ser visitables a lo largo del verano de 2007.

dissabte, 17 de març del 2007

La Santa Inquisición

Un nuevo vocerío se levanta estos días en el corral de los elegidos. Argumentan lo necesario que es, que se instaure nuevamente La Santa Inquisición, sólo así evitaremos que esto se hunda. España es una católica nación con su destino basado en principios universales que fijaron sus raíces en la Contrarreforma. La celosa Institución ha desplegado sus milicias blancas contra la amoralidad, los custodios del recto decoro, que hasta ahora se inmiscuían en todos los asuntos públicos en defensa de sus intereses más espurios, han notado la punta de una daga blasfema en su yugular y eso los ha enaltecido. Se necesitan muchas más leyes que regulen el pensamiento. Más apoyo legal para contener las obstinaciones oscuras. Este pueblo tiene una parte de él que es poco ilustrada que empuja en todos los frentes sobre el cordón de seguridad que le había establecido el proteccionismo fanático de la Iglesia apoyado por el colaboracionismo cagón de un Estado que se autoproclama laico, por proclamarse de alguna manera.
La autocensura debe establecerse nuevamente en todas las disciplinas, aún en las consideradas más inocuas como se creía que era la Fotografía. Si no es así que se lo digan a JAM Montoya y su “Sanctorvm”, (http://www.jam-montoya.es/). El libertinaje campa alegremente en la conciencia de esta nuestra gente.

La argumentación es de libreto. Todo está escrito en un único guión. ¿Veis que tipo de gente lo lleva bajo el brazo? No se ocultan quieren que se les vea bien, quieren imponer sus principios, su orden, su moralidad. No están dispuestos a compartir un territorio razonablemente neutral, lo quieren a su manera a su gusto. Intransigentes a cualquier cesión, reclaman la represión sanguinaria y amenazan con la palabra “muerte”. Han trazado una división, han generado una fractura, pero a la vez vocean una España cohesionada. ¿Entendéis el mensaje? ¿Entendéis su intención?
Ramie, opina así, (Mientras se lo permitan los del pensamiento único).

dijous, 15 de març del 2007

EL MAR, John Banville


El irlandés John Banville No sólo escribe con elegancia, sino que también lo hace con inteligencia y estilo, cultiva una prosa que no se halla fácilmente en los autores actuales y los que estamos limitados a leerlo en su lengua original hemos de contentarnos, algunas veces, a la mediación de unas traducciones que no siempre están a la altura del original. Desde hace tiempo cultiva los temas del Renacimiento y del Barroco pero también escribe sobre la homosexualidad, aquella que se manifiesta compulsiva y clandestina, o sobre la seducción del delito y la violencia, aunque también escribe sobre la ferocidad de la vida académica.
Por su obra “El Mar”, una novela sobre la memoria de la infancia, recibió en 2005 el Premio Booker de literatura, uno de los más prestigiosos del mundo. El premio fue creado en 1969, y galardona al mejor libro del año escrito por un autor británico, irlandés o de la 'Commonwealth'. Banville, de 59 años, es el primer ganador irlandés del Broker.
'El mar' es la decimocuarta novela de Banville. En ella se cuenta la historia del viudo Max Morden, quien vuelve a un pueblo en la costa donde pasó un verano cuando niño, sumiéndolo en sus recuerdos más oscuros.

¿Por qué les entra el sueño a los chicos después del sexo?

Leonardo, geni curiós


Avui, i fins el dia 2 de setembre, s’inaugura al Museu Marítim de Barcelona una mostra sobre Leonardo da Vinci, amb el títol “Leonardo, geni curiós”, una de les figures amb l’intel·lecte, més prodigiós del Renaixement. El geni, avançat al seu temps, va destacar com artista, inventor i descobridor.L’exposició mostra les làmines originals de l’edició del “Codice Atlántico”, realitzada entre 1894 i 1904, i conservada a l'Accademia dei Lincei, on s’ensenya un recull de les seves notes, estudis, projectes, dibuixos i escrits recopilats per l’escultor Pompeo Leoni durant la segona meitat del segle XVI. A la mostra de Barcelona s’exposa la rèplica d’una sèrie de màquines construïdes a partir dels projectes continguts en aquesta obra.

dimecres, 14 de març del 2007

Noticias cotidianas

El ejercicio físico estimula la producción de nuevas células cerebrales y estas se relacionan con el poder de la memoria o su posible pérdida. Esa fabricación se localiza en el hipocampo, precisamente sobre la región cerebral que se ve afectada por el envejecimiento iniciado en los humanos a partir de los 30 años.
------------------ooOoo----------------
El abogado Emilio Murcia, que representa la acusación particular de la AVT, Asociación de Víctimas del Terrorismo en el juicio del 11M, se posiciona junto a los abogados defensores, cuando, con el dardo de su palabra y la cabeza en la teoría conspiratoria, se empeña en estrujarle las clavijas al ex comisario jefe de los Tedax, Juan Jesús Sánchez Manzano, y someterlo a un durísimo interrogatorio. El juez ha tenido que llamarlo al orden recordándole que su papel era el de la acusación, y que a los presuntos autores a los que allí se juzga los defienden los togados que tienen asignados.
Hablando en plata la AVT tiene una misión que cumplir dentro de la sala.
------------------ooOoo----------------
Los coches de gasoil son en lo particular más económicos que los de gasolina pero en lo general uno de ellos contamina como cuatro de los otros.
------------------ooOoo----------------
Ayer en la Sesión del Congreso de los Diputados se oyeron frases tan certeras como la que dijo Emilio Olavarría, portavoz de Interior del PNV, “Cuando se difumina la teoría de la conspiración del 11-M, el PP vuelve a mirar a Euskadi “. O la que dijo Begoña Lasagabaster, diputada de Eusko Alkartasuna, “la actitud de los 'populares' tiene su origen en un intento por “ocultar sus errores” en el 11-M y 'tapar' el fracaso de la teoría de la conspiración con una manifestación celebrada el día antes del tercer aniversario de la masacre. O la de Agustí Cerdà, de ERC, “No mantener el rumbo trazado en la moción que se aprobó en el Congreso en mayo de 2005 a favor de un fin dialogado del terrorismo, como solicita la mayoría de la población emanada de las urnas sí que sería ceder al chantaje al que se está sometiendo al gobierno por los populares”.
Gaspar Llamazares remató: “ el PP se siente cómodo en la calle porque está en minoría en el Congreso. “Espero que no ya me llamen pancartero, aunque yo ahí tengo una plaza en propiedad y ustedes sólo están interinos”.
------------------ooOoo----------------
La pérdida continuada de poder adquisitivo de los trabajadores, según un estudio del Banco de España, tiene como consecuencia directa que los empresarios estén logrando los mayores beneficios económicos de la historia. La avaricia empresarial es insaciable.
------------------ooOoo----------------
El 15 de Marzo se cumplen 70 años de la muerte de H.P. Lovecraft, autor entre otras de "La Llamada de Cthulhu" o "En las Montañas de la Locura". Enterrado en el panteón familiar, su lápida fue erigida posteriormente por un grupo de admiradores, con el epitafio "Yo soy Providence". a partir del día 15 de Marzo, las obras de Lovecraft serán de dominio público en la UE y los EEUU.
Lo pusó aquí Ramid.

dimarts, 13 de març del 2007

Martes i tretze

Avui dimarts i tretze hem anat a cercar l’origen de la mala astrugància. He pensat que trobaria una bona mostra d’ella a la premsa i aquesta incursió, molt succintament, us la detallo tot seguit.
Cada ciutadà de l’estat español, (ho he escrit així deliberadament) te amb els bancs un endeutament mitjà de 31.000 €. No em preguntis perquè, però la majoria és per la hipoteca. Podem estar tranquils, els bancs son españols. Si fossin forans, fixo, fixo, que ens intentarien entabanar.
Al talibà eclesiàstic d’Osca i Jaca l’ha delatat la seva incontinència verbal. Més terrenal i de dretes no es pot ser. O pot ser sí?, i a sobre ens queden unes quantes d’aquestes per viure i sentir.
El cap de la camarilla de les Açores te un carbassot per cervell. Si home si, segons evidencia aquesta prova que t’amida el cap, i no és una part de la circumferència. Ve a ser una cosa així com de la construcció, com si fos un raser o nivell. Doncs bé aquest dirigent mundial transfereix un coeficient de 91. Veiem, el mateix que donem un de nosaltres. Als altres dos acòlits els hi ha mesurat algú la crisma?.
My side, el llibre de memòries de David Beckham, és un dels que més gent es deixa inacabat. Si ja ho diuen les estadístiques oficials, “ es que no me se lee”.
M’acabo d’assabentar, De Juana Chaos, Iñaki havia sigut dels recalcitrants de FN. Ara m’explico molts dels improperis dels seus "ex "dirigits al traïdor. Fins avui dia només es feia propaganda del transfuguisme en l’altre direcció.
L’Anunciació de Leonardo da Vinci està a punt d’iniciar un llarg viatge fins a la capital del Japó. El quadre que havia estat pintat per un jove da vinci entre el 1465 i el 1473, era pràcticament desconegut mentre va ser al convent de San Bartolomé de Monteoliveto, fins l’any 1867, quan fou dipositat als Uffizi de Florència, d’on va ser despenjat ahir per fer el viatge. La pintura romandrà fora durant un període de més de dos mesos, i jo hauré de canviar un bitllet d’avió que diu val per anar a Florència per un que digui et falten 2000 € per arribar a Tokio.
La pràctica sexual habitual, ara mateix no us sabria dir quina és la millor freqüència, redueix, ho diuen els científics, la mortalitat dels homes fins a un 50%. Ja no cal dir més coses, que cadascú a casa seva ho negociï com pugui. Si la teva dona et pregunta no diguis que ho has trobat a internet, digueu-li més be que ho heu llegit en un article de la British Medical Journal.
Desat aquí per Ramic.

dilluns, 12 de març del 2007

No tengo ganas de na.

Escribo sin ganas de teclear. No es por pereza física, es por una mezcla de agotamiento mental y hastio. No tengo ganas de na. Aguanto poco con la edad. Cada vez menos. Aunque me sabe mal. No quiero escuchar palabras, ponedme sólo un poco de música suave por favor. No me moveré con el autobús que lleva a la Plaza de Colón a instaurar de nuevo la Santa Inquisición ni alimentaré las piras en las que se quieren quemar públicamente a los disidentes del pensamiento único. Así nos va.
Lo aporreó sin ganas de na Ramib.

diumenge, 11 de març del 2007

CONGOST DE MONT-REBEI - MÉS INFORMACIÓ







Per tots aquells que no tinguin massa clar per on para aquesta meravella natural, us faig arribar un retall de plànol per tal de desfer qualsevol dubte.
Arribats a l´altura de Balaguer, agafarem la C-13 que de seguir-la tota, faríem cap a Tremp, si més no, ultrapassat Camarasa, cal anar una mica amb compte, ja que els ròtols indicadors de població, surten de cop, i poden passar inadvertits pels conductors que no estan pel que fan.
El desviament que ens interessa ( ma dreta ) està indicat amb senyalització casolana i diu més o menys... RESTAURANT, Es tracta d´un accés en mal estat, i que es veu bastant costerut, però no us esglaieu que no fareu gaire quilometrada, en 38 segons, sereu a peu de pàrking, i si aneu compungits, degut a les necessitats pròpies de portar força estona tancats dins lo cotxe, aviat tornareu a somriure. Paraula de Quim.
Recordeu, a les 8´30, i sense excuses, que l´esmorzar no espera a ningú. (Podeu ampliar la imatge si es que no veieu prou be )-( Si us perdeu per la zona, no ploreu, pregunteu per el rest. Cal Quel, val? ).
Si teniu més preguntes.. Espavileu-vos que ja sou prou ganàpies. Quim


dijous, 8 de març del 2007

Búsquedas insólitas en Google

A les entranyes del Mon...per les coves.

Qui és capaç de dir que les cavitats no son monstruoses... Hi havia un cop un infant que ho va veure així...


La béstia tenia una gran boca gelada...

Per darrera dels ulls s'obria un gran espai buit..

travessant l'exòfag d'aquell monstre dorment
vaig arrivar al seu ventre biliós...

Els àcids vitals ho inundaven tot...

oferint tonalitats d'un color blavós clar,...

que es tornà ben aviat de color de...cinabri?

Era per la llum d l'exterior que hi arribava
entrant pel darrer de la quimera.

Química revolucionaria


El arte del flirteo adúltero es una formula química. El otro también lo es, pero ambas formulas difieren por el número de individuos que las componen y en consecuencia el numero de afectados que se resienten con las consecuencias que se deriban. Con la atracción, el deseo, la pasión y el riesgo que se siente durante esos encuentros se generan todo un complejo de compuestos químicos que se enganchan a nuestro cerebro inoculando una sensación satisfactoria de estres que puede hacernos correr el riesgo, semejante al que en la practica de algún tipo de deporte produce lanzamos al vacio, de entregarnos inermes a la placentera practica del sexo con engaño.
Si la atracción física despierta el deseo, y este desata la pasión y aquella conduce al amor irrenunciable, habremos recorrido un camino a escondidas que no tendríamos que haber iniciado si nos asusta el haber llegado tan lejos. Si hemos permitido el trascurso de todas esas fases era porque nos atraía la práctica de ese juego. Las razones que cada uno tiene para ello son tan personales, heterogeneas y peregrinas que no entraré en más disquisiones. Cuando en cada una de las fases que se suceden mientras se avanza en la práctica de ese juego, el otro participante nos reclama que completemos definitivamente el ciclo, la aceptación de condiciones podrá ser para nosotros más o menos escitante y arriesgada, pero la asumimos como si se tratara de un itinerario que hemos superado con exito. Tienen mucho de agasajo personal las conquistas sexuales.
Ingerir un coctel químico de amor furtivo acarrea mutaciones relevantes imprevisibles y todavía no están muy bien estudiadas. Al menos, de existir, aún no se conocen popularmente. Sospecho que de generalizarse la practica, y no me refiero a que lo persigan unos cientos de miles de parejas, no, sino de conseguir ecumenizar el sexo adultero, el sistema establecido, tal y como lo conocemos de aparente y ordenadito dejaría de existir. Es así de potente y fuerte el amor libre. A los políticos, muchos de los cuales lo practican desaforadamente, por aquello de que engordar el ego y otra cosa, no les hace ni pizca de gracia que los mortales se solacen promiscuamente. Hasta donde podíamos llegar de ser así. La Iglesia pone a disposición de los próceres todo un infierno para que el tema no se les escape de las manos.
Hay una larga lista de amores furtivos, tanto como posturas sexuales practicadas desde la antigüedad. Ayer inicie este escrito al observar uno de esos amores furtivos en mi entorno. La legislación los pena cuando el deseo es unipersonal, y entonces se le llama acoso, pero acepta cualquier otra relación cuando hay consentimiento entre las partes implicadas.
-¿Ya no se esconden de la gente?.
Sí, todavía lo hacen. Aunque esas relaciones acaban saliendo a flote y se adueñan de la situación.
Ahora tienen un largo camino superado. Que bien estará el tiempo en que no existan condicionantes sociales y pueda darse rienda suelta a las pasiones e instintos sin que se rindan cuentas sociales, confesionales e incluso legales. ¡Cuanta libertad colectiva administrada!. Mirad lo que os digo. -Que no se pierda nada en nombre de los buenos pensamientos y de la convivencia, siempre andan disfrazados de razones altruistas.

Canon 1155: " El cónyuge inocente puede admitir de nuevo al otro a la vida conyugal, y es de alabar que así lo haga; y en ese caso, renuncia al derecho de separarse".

Ya en canon 1152 & 2 y & 3, se dice que, la condonación o perdón otorgado por el cónyuge ofendido al consorte adúltero impide de forma absoluta que pueda establecerse la separación perpetua de los cónyuges por adulterio. Aunque el cónyuge ofendido, evidentemente, no tiene la obligación de perdonar al adúltero, sin embargo, el tono pastoral con el que empieza el legislador la redacción de este canon, anima al cónyuge ofendido a que, movido por la caridad cristiana y teniendo presente el bien de la familia, otorgue su perdón.

Colgado por Ramia

dimarts, 6 de març del 2007

UNA MASACRE CON DOS JUICIOS

Intoxicar la opinión informativa de la gente con la intención temporal de desviar su atención de otros asuntos, o permanente para dirigir intencionadamente sus voluntades, debería contemplarse como un delito en nuestro código penal. Tal vez ya no lleguemos a tiempo para ello, pero esa práctica se ha establecido en la sociedad como cosa habitual por algunos medios y lo que había empezado como una querencia de amarillismo informativo ha desembocado en una completa manipulación al servicio de los intereses partidistas de un grupo. Este ejercicio les resulta mucho más ventajoso.
Si llegado el caso interesase crear una realidad virtual con la que alimentar intrigas y ensayar tramas, no escatiman medios contra la realidad hasta conseguir desmentirla. Eso demuestra el mucho poder que tienen, siendo capaces de alienar la voluntad humana. Insistirán lo que haga falta hasta implantar el recuerdo de lo que nunca ha sucedido. Así materializan el blanqueo de las mentiras.
Aquel o aquellos que personalmente o a través de terceros, emplease medios públicos o privados intencionadamente, con el ánimo de perturbar, desequilibrar o influir en la voluntad de las personas para transferir engaños mediáticos, debería ser castigado con pena de cárcel y plutonizarse en cualquier remoto lugar por ser un profesional indigno.
He visto con mis propios ojos como han dividido la información sobre el Gran Juicio y sin ruborizarse han noticiado dos artículos sobre la misma crónica, en uno de ellos insinúan con el ánimo de crear confusión, que la trama ETA es la autora factible que no interesa al gobierno y en el otro se pormenoriza que en la Sala declaran miembros de la yihad islámica empujados por el extremismo religioso a que los condujo la decisión de un ególatra desafortunado, que se tenía por ser un infalible estratega mundial.
Ramix lo ha dicho.